بهترین تفریحات و جاهای دیدنی آنتالیا
نوشته شده توسط : علی

 

بهترین تفریحات و جاهای دیدنی آنتالیا

اين شهر به عنوان مركز گردشگري و تفريحي در آنتالیا تركيه محسوب مي گردد داراي جاذبه هاي فراوان و مناظر حيرت انگيزي مي باشد. در اين شهر بلوارهاي زيبا با درختان نخل و لنگرگاهها خود نمائي مي كند. در اين شهر و در بخش قديمي و تماشائي آن منطقه كاله ايجي قرار دارد. بافت خاص منطقه كه شامل خيابانهاي كم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه هاي قديمي كه توسط ديوارهاي قديمي محصور شده ، بسيار جلب توجه مي كند.

 

سواحل آنتالیا

 

شهر آنتاليا در همان ابتدا يعني از سال 159 قبل از ميلاد كه توسط آتالوس بنا نهاده شد محل سكونت و زندگي مردم بوده است. آتالوس بود كه نام اين شهر را آنتاليا ناميد. اين شهر قبل از اينكه بدست عثماني ها بيفتد تحت تصرف رومي ها ،بيزانسيها و سلجوقيان بوده است.معناي لغوي آنتاليا، سرزمين آتالوس مي باشد و در زمان آتالوس دوم بنا شده است. اين شهر پس از پايان پادشاهي «برقها»براي مدتي مستقل بوده و بعدها هم به دست دزدها افتاده است. اين شهر در زمان بيزانسها مرکز کليساي جامع بوده و نامش آتالئيا بوده و بعد از تصرف ترکها پيشرفت بزرگي داشته است. يکي از اين آثار به جاي مانده از اين دوره ديوار بلندي مي باشد که قسمتي از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهاي سهمگين حفظ مي‌کرده است. دروازه مرمت شده هادريان اين ديوار از اثرهاي بسيار زيباي عهد عتيق محسوب مي شود که در تور آنتالیا می توانید از این جاذبه ها دیدن کنید. علي رغم اين که شهرهاي عهد عتيق داراي معبد آگورا و آمفي تئاتر مي‌باشد اما تاکنون ثبت مکانهاي اين نوع اثرها امکان پذير نبوده است

 

1. تفریح در مرکز آبی آکوالند (Aqualand)

این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است . پاموک کاله (پاموک قلعه): پاموک کاله از شگفتی های بسیار عجیب و دیدنی تور آنتالیا محسوب می شود. آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخر های بزرگ و متعددی را تشکیل می دهد. آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان به نام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخر های آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.

 

پارک آبی آنتالیا

 

2. تورکشتی (KEMER YACHT TOUR)

در تور آنتالیا این تور شامل گشت دریایی بر روی آب های مدیترانه می باشد. شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زیبای شهر کمر در 45 کیلومتری آنتالیا حرکت کرده و پس از سوار شدن به کشتی ضمن تماشای طبیعت زیبای اطراف، می توانید در توقف های کوتاه در دریا به شنا پرداخته و لذت ببرید. صرف ناهار بر روی عرشه کشتی می باشد .

 

تور کشتی آنتالیا

 

2. شب ترکی شهر آنتالیا (TURKISH NIGHT)

این تور ویژه در تور آنتالیا که شب ترکی یا افسانه هزار و یکشب نامیده می شود شامل برنامه های فولکوریک ترکی و اجرای شیوه ازدواج نمودن در زمان عثمانی ها که توسط گروهی هنرمند به نمایش در می آید می باشد.در تور آنتالیا این تور به همراه صرف شام و نوشیدنی از امکانات ویژه آمیتیس می باشد. لیست قیمت بهترین تورهای آنتالیا را اینجا ببینید. 

 

شب ترکی آنتالیا

 

رافتینگ. رودخانه كوپروچای در تور آنتالیا: اين رودخانه از كوه های توروس سرچشمه گرفته، بعد از گذر از تنگه های باريک و پر پيچ و خم بسيار طبيعی و زيبا از مسير جنوبی سريک به دريای مديترانه می ریزد. دو طرف رودخانه عمود و قائم است كه بالا رفتن از آن تقريباً غير ممكن است، رودخانه كوپروچای كه از آب های زير زمينی گودال های باريک تغذيه می‌شود دارای يكی از زيبا ترين مناظر تركيه را تشكيل می دهد.

 

3. رافتینگ (RAFTING)

در كنار اين خصوصيات، قرار گرفتن شهر تاريخی (Zerk) در غرب رودخانه و در بين اراضی زيبا، قلعه های كنار رودخانه، برآمده‌گی ها، پل های متعلق به دوران روم باستان و راه های قديمی اهميت رودخانه را در تور آنتالیا بيشتر كرده است.شهر آنتاليا مهمترين مرکز توريستي ترکيه مي باشد. طول ساحل هاي آنتاليا با در نظر گرفتن ناهمواريهايش 650 کيلومتر و طول مستقيمش 500کيلومتر مي باشد عمق دريا در بخش هاي غربي ساحل آنتاليا به خاطر شيب تند کوههاي مشرف به اين قسمت ها بيشتر مي باشد. علي رغم اين در ساحل هاي قاش ، دمره ، فينيکه ، کوملوجا، تکيراوا و کمر پلاژهاي طبيعي بسيار خوبي وجود دارد.

 

رافتینگ آنتالیا

 

4. گردش در سواحل آنتالیا (ANTALYA BEACH)

علاوه بر اينها در سواحل گوينوک ، کمر، تکيراوا، اولمپيوس، از کاره کولين دنيا تا کستانتوس و پلاژهاي بل ديبي عناصر طبيعي لازم وجود دارد. پلاژهاي رشيدآوا و کونيا آلتي در غرب آنتاليا قرار دارد. در بخش هاي شرقي استان يک جلگه در ميان موازات کوه و دريا تشکيل شده است و به اين ترتيب در سواحل شني از آنتاليا تا نزديکي هاي قاضي پاشا کشيده شده پلاژهاي باشکوهي تشکيل گشته است.

در شرق آنتاليا هم پلاژهاي کونوو، بلک، لارا،کارپوزکالديران قرار دارد. در آنتاليا تعداد زيادي از پلاژهايي که برنده پرچم آبي شده اند وجود دارد.پرچم آبي نام جايزه اي است که از سوي اوقاف آموزش محيط زيست اروپا از اوايل سال 1987 براي بالا بردن کيفيت خدمات رساني پلاژها، تميزي آبهاي دريا و درياچه ها و سواحل به کشورها اعطا مي شود.

وجود خليج هاي کوچک ديدني و پلاژهاي طبيعي شني و نرم آنتاليا در کنار گرم شدن دريا و آب و هواي منطقه در ميان ماههاي مارس تا دسامبر باعث افزايش فصل توريسم دريا شده است.

ساحل غربي آنتاليا :

  • ساحل نور

سواحل شرقي آنتاليا :

  • سواحل ماسه هاي طلايي

پلاژها:

  • پلاژ کلئوپاترا
  • پلاژ اينجه کوم
  • پلاژ دئو
  • پلاژ اولاش
  • پلاژ سورقون
  • کورو پلاژ
  • پلاژ لارا

 

ساحل های آنتالیا

 

5. كسيك مناره Kesik Minare

به معنای مناره های بریده شده می باشد که در گذشته به عنوان کلیسا از آن استفاده می شده است. این اثر در واقع نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی ها تا به امروز را شامل می شود، می باشد. هنگامی که امپراتورها دریان در سال 130 بعد از میلاد در شهر (فاسیلین) از استان آنتالیا دیدن کرد بافتخار او دروازه ای با سه طاق و ستونهای تزئین شده بنا گردید. در آن زمان این دروازه تنها راه ورودی به شهر به شمار می آمد. امروزه دو برج دروازه و قسمتهایی از دیوار مربوطه را می توان در کنار بندرگاه مشاهده نمود

منبع

 





:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 10 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: